ettalternativtliv.blogg.se

Min värld i sin enkelhet. Vad är egentligen normativt och vad är alternativt, ja det är en tolkningsfråga. Denna bloggen kommer handla om mig, en tjej på 29 år, Ensamstående till en tös född 2008 och till en liten som kommer i oktober. Jag är en kreativ individ med kli i fingrarna, och skapar i allt. Återanvänder, målar om tavlor och väggar.

Ger snart upp detta!

Publicerad 2016-10-10 05:14:05 i Allmänt,

Varit vaken sen halv 3 ungefär... Nu är klockan 5 i 5 på morgonen, om lite mindre än en timme så ska jag gå upp och gra lite kaffe innan det är dags att väcka min tös och sen få henne att äta och så innan det är dags för en ny vecka och skola igen.
 
Nog för att jag sovit dåligt under större delen av graviditeten, förutom i början för då sov jag konstant haha.
Men denna natten är inte bara den vanliga gravida sömnlösheten utan även sammandragningar med jämna mellanrum, men eftersom jag fått sammandragningar lite då och då sen i torsdag så är jag övertygad om att det än en gång bara är min kropp (läs bebis) som jävlas med mig. Och dom gör ont! Har nog verkligen glömt smärtan vid förlossningen på dessa 8 år som gått sen jag fick min stora tös. För dessa sammandragningar är rätt jävliga dom med. Dom känns!
 
Ja så nu är frågan, försöka somna och riskera försova mig eller vara riktigt trött sen när larmet sätter igång eller ska jag dricka upp min saft och sen göra kaffe?
 
Tror det blir kaffe faktiskt och sen vara halvt om halvt zombie resten av dagen. Men har jag tur så kanske värkarna sätter igång under förmiddagen så det kan bli bebis snart.
Längtar inte bara efter det faktum att jag kommer få ha min lilla bebis i famnen, kunna pussa på henne osv.
Längtar efter att få ha min kropp ifred, är inte riktigt typen som tycker om hela gravid stadiet när det kommer till att skaffa barn. Alltså dom första rörelserna och när man kan börja känna rörelserna från utsidan är speciella, helt klart. Men utöver det så hade jag gärna sluppit, speciellt nu på slutet när minsta rörelser gör så att det känns som om saker där inne snart kommer gå sönder och slitas itu. Och ja, det är verkligen så illa!
 
Vi är redo för bebis och fit for fight. Alla grejor är inhandlade och vi har fått en massa fina och bra saker av familj och vänner. En bär sele eller sjal kan vara det som hade behövts läggas till på listan. Mest för att jag faktiskt är själv och jag kommer ändå få diska och gå ut med hunden och laga mat och tvätta osv. Så ett bärdon av något slag kan vara praktiskt. Inte minst om bebis blir en klängig sådan. Har aldrig kunnat vara den som låter en bebis ligga och skrika, det funkar inte alls för mig och jag förstår inte människor som gör det.
 
Man kan ALDRIG ge ett barn för mycket närhet och kärlek..... Så bär på folket!
 
 
Börjar fundera på om jag verkligen kommer kunna gå till skolan och tillbaka, och sen dessutom gå ut med hunden haha, hmmm, får nog bli en del pauser kanske. Ah det kommer gå ändå.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela