ettalternativtliv.blogg.se

Min värld i sin enkelhet. Vad är egentligen normativt och vad är alternativt, ja det är en tolkningsfråga. Denna bloggen kommer handla om mig, en tjej på 29 år, Ensamstående till en tös född 2008 och till en liten som kommer i oktober. Jag är en kreativ individ med kli i fingrarna, och skapar i allt. Återanvänder, målar om tavlor och väggar.

Normal är en illusion!

Publicerad 2016-10-05 07:10:20 i Allmänt,

Absolut inget händer!
Konstans tryck mot rumpan och svanskotan och ryggont kommer och går men inga känningar att det hela faktiskt ska sätta igår. Känner mig fortfarande nervös inför förlossningen och vet fortfarande inte om jag vill ha med något faktiskt. Men jag vill få förlossningen övrstökad haha, smärta och vetskapen att det kan ta tid och så. Nä det känns väl inte helt taggande.
 
Annars mår jag väl bra, konstant trötthet och jag vaknar hela tiden om nätterna, lite ojuste egentligen med tanke på att jag antagligen inte kommer kunna få en god natts sömn på flera år nu hahaha. Så någon natt nu innan hade ju inte varit helt fel.
 
Börjar tänka mer på det här med att vara själv. och det är väl egentligen inget som stör mig. Vet att det kommer vli tufft i början när man ställer om sig, ja menar, fast jag har ett litet spädbarn som ska bytas blöja, ammas och ha uppmärksamhet så¨ska hunden ändå ut sina 3-4 ggr om dagen, stora dottern ska till skolan varje dag och få sin beskärda del av uppmärksamhet. Det kommer vara jobbigt i början, att försöka få in allt i rutin, Nu har kört på såhär så länge ju så måste byta allt så det ska funka för vår lilla nya familj :)
 
Men största skillnaden från när min tös var liten är nog det faktum att jag är själv, ingen att snacka med på kvällarna framför tv:n, ingen som kan hjälpa att avlasta på natten. Då är jag riktigt glad att jag har en väldigt stöttande familj. Och goda vänner som jag vet hjälpt mig om jag frågar (vilket kanske inte alltid är det lättaste.
Det är inte samma sak som att ha någon annan som alltid är där men när det väl gäller så är jag tacksam över att ha en så fin och stöttande familj.
 
Sen blir det nog att jag ordnar sele eller bärsjal till bebis, av rent praktiska anledningar, för att lätt och snabbt kunna gå en runda med jycken eller ta disken eller tvätten. Ska bara hitta det som funkar för oss mig helt enkelt. Tänker att jag är en del i plus size så kanske inte alla passar mig helt enkelt. Så det är nog inte bara ut på loppis och hoppas på det bästa. Men det finns många återförsäljare och det finns grupper på fb som säljer så hitta kommer jag garanterat :D
 
Mycket bra talesätt och helt rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela