ettalternativtliv.blogg.se

Min värld i sin enkelhet. Vad är egentligen normativt och vad är alternativt, ja det är en tolkningsfråga. Denna bloggen kommer handla om mig, en tjej på 29 år, Ensamstående till en tös född 2008 och till en liten som kommer i oktober. Jag är en kreativ individ med kli i fingrarna, och skapar i allt. Återanvänder, målar om tavlor och väggar.

Ett hem på riktigt!

Publicerad 2016-09-17 08:56:25 i Allmänt,

Svensson drömmen om ett hus!
 
För mig finns inga möjligheter just nu att kunna köpa mitt eget hus. Mitt eget hem!
Men jag vill, innerligt. Inte bara för dom kreativa möjligheterna som man får till något som är ens eget. Som man äger.
Men det faktum att ge mina barn ett riktigt hem. En lägenhet (hyres) kan naturligtvis vara ett hem, vi bor ju såhär och vi har bott här sen min dotter var 1,5 år så hon kommer inte ihåg annat, detta är hennes trygga punkt.
Men när man som jag är uppväxt med att flytta mycket så har man tillslut ingen fast punkt.
 
Ta mig inte fel nu!
Jag älskar att flytta, antagligen för att jag är van vid det, att få ett nytt rum, nya ställen att ställa sina saker på och nya vänner och bekanta att lära känna. Hela packa ihop och upp tycker jag är jätte kul det med.
Men nu har jag inte bott hemma på många år och min mor har flyttat några ggr sedan dess. Hon bor nu ute på landet, i ett jätte mysigt hus med trädgård och allt sånt, som hon alltid velat ha. Men det är inte mitt hem. Mina farföräldrar och morföräldrar har alltid bott i samma hus (så länge jag kan minnas iallafall). Det ger en hemkänsla hos dom. Antagligen för att man har en massa minnen, alla sleep overs, sommarmys, julaftnar osv.
 
Just den känslan vill jag ge mina barn. Att även när dom är vuxna och kanske skaffat sitt eget hem, fått barn och man och allt det där, så kan dom ändå komma hem till mig och känna att nu är dom hemma. Känna friheten i att baka något gott om dom känner för det, utan att fråga om dom får. Att slänga sig på soffan framför tv:n som dom så många ggr förut gjort. Att ha en trygg punkt som ALLTID kommer vara där. Inte bara för dom, utan för barnbarnen och om man han tur så barnbarnsbarn.
 
Sen som tidigare nämnt så hade jag verkligen älskat att få ha dessa kreativa möjligheterna.
Att få välja färger (och byta så ofta jag vill haha) slå ut och bygga om (om man får bygglov), fixa i trädgården som jag vill ha den osv. Det hade varit underbart. Så¨tills jag hunnit spara ihop pengar till hus så håller jag tummarna på att få en stor vinst (fast jag typ aldrig spelar haha), hade uppskattat om ni oxå gjort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela