ettalternativtliv.blogg.se

Min värld i sin enkelhet. Vad är egentligen normativt och vad är alternativt, ja det är en tolkningsfråga. Denna bloggen kommer handla om mig, en tjej på 29 år, Ensamstående till en tös född 2008 och till en liten som kommer i oktober. Jag är en kreativ individ med kli i fingrarna, och skapar i allt. Återanvänder, målar om tavlor och väggar.

Fortfarande mörkt ute!

Publicerad 2016-09-19 06:59:42 i Allmänt,

 
 
Runt 6 går jag upp, föredrar den där lilla stunden med kaffe och hitta lite kläder och så till mig själv innan mitt lilla monster ska vakna.
Idag var det helt mörkt ute. Och det är fortfarande mörkt.
Mysigt men varje gång vid denna tiden på året så inser jag att jag velat ha fler lampor hahaha, så dags!
 
Inte nog med det så kom nock fan hösten igår. Det var kallt trots lite sol och så. Jag tycker naturligtvis att det är skönt men känner att jag nog borde hitta ett par andra skor. För tillfället är det bara min illgröna foppa tofflor som passar bra. Så strumpor däri så kanske jag kan ha dom ett tag (ja dom är pinsamma och fruktansvärt fula, jag vet) eller så får jag hitta några andra skor som är rymliga nog för min fläskiga gravidfötter!
 
Så då var dottern upp också, lättast märkbart med tanke på att hon ofta sätta igång musik när hon vaknat. Musicaly, någon app där man gör rörelser till låtsnuttar. Så tyvärr hör jag en del bra och dåliga låtar om dagarna, dock bara 20-30 sek.... Vilket antagligen är det värsta med det hela haha.
Men jag tycker om att hon ger hän till sin kreativitet. Tränar på existerande rörelser och kommer på egna.
Kanske blir en dansös av henne en dag.
 
Första koppen kaffe snart avklarad så jag ska in och tvätta av mig och göra mig iordning.
Ha en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela