ettalternativtliv.blogg.se

Min värld i sin enkelhet. Vad är egentligen normativt och vad är alternativt, ja det är en tolkningsfråga. Denna bloggen kommer handla om mig, en tjej på 29 år, Ensamstående till en tös född 2008 och till en liten som kommer i oktober. Jag är en kreativ individ med kli i fingrarna, och skapar i allt. Återanvänder, målar om tavlor och väggar.

Höstrusk och peppakakshus!

Publicerad 2016-09-29 06:41:24 i Allmänt,

Hösten är äntligen här, butikerna har börjat sälja både pumpor och halloweenpynt (så smått), morgnarna är mörka och vinden är kall.
 
Kan inte säga annat än att jag är nöjd! Nöjd med världens lite mer färgglada skrud, kylan som följer vinden och lite avsaknad av sol. Ja vädret kan vända än men jag hoppas att hösten är här nu.
Som ni kanske förstår så är hösten min favorittid på året.
 
Och sen blir det vinter, och jag längtar redan efter att få baka pepparkakshus! Frågan är hur det kommer se ut denna gången. Och om tid finnes för en massa pepparkaksbak haha. Det har blivit en lada (skulle egentligen bli ett slott haha, bil och diverse små saker i pepparkaksdeg, hemmagjord dessutom.
Så det hade varit kul att göra något nytt detta året. Men som sagt, tid ska finnas, och oavsett så kommer vi köpa hem dom färdiga husen också. Rätt kul att bara få sätta ihop och sedan dekorera.
Och vilka fantastiska kreationer det finns sen:
 
 
Personligen har jag inte tålamod att göra sådana här kreationer haha, mest för att jag inte orkar mäta och ha mig när man ska göra formarna. Men något liknande med förenklat kan det nog bli ändå!
 
Men first things first! Nu är det höst och jag tänker njuta fullt ut. 18 dagar kvar innan bebis är beräknad så vi får se när hon behagar titta ut men det blir alldeles säkert innan det är dags för pepparkaksbak iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela