ettalternativtliv.blogg.se

Min värld i sin enkelhet. Vad är egentligen normativt och vad är alternativt, ja det är en tolkningsfråga. Denna bloggen kommer handla om mig, en tjej på 29 år, Ensamstående till en tös född 2008 och till en liten som kommer i oktober. Jag är en kreativ individ med kli i fingrarna, och skapar i allt. Återanvänder, målar om tavlor och väggar.

Längtar!

Publicerad 2016-09-17 21:10:29 i Allmänt,

Imorgon kommer min lilla kyckling hem! Längtar sönder även om jag träffade henne senast igår morse.
Sjukt egentligen hur mycket en individ kan påverka en. Fast nu är hon inte vilken individ som helst, hon är ju min dotter.
 
Men ändå. Tanken kan vara härlig, nu kan jag sova hela dagen, bara titta på film eller få städat i lugn och ro.
Men jag vaknat tidigt likväl ändå, gör annat på dagen och sitter likväl och tittar på film först nu framåt kvällen, vilket jag gjort även om hon är här. Det är en jäkla tur att hunden fortfarande är här, just nu ligger han här i soffan och sover på hans sevanliga plats. Helt små ser dom ut när dom snurrar ihop sig. Trots att han är i storlek med en labrador (han är ju blandras).
Så helt tyst är här inte, men lillan saknas, hennes frågor och roliga påstående. Hennes snabba komentarer och smarta tänk, inte minst när det kommer till problemlösning. Eller det faktum att hon blir förbannad när hon förlorar i slither haha. Ja den biten kan vara lite frustrerande. Försöker intala henne att det faktiskt bara är ett spel och att hon får försöka igen (vilket hon gör, denna tösen ger verkligen inte upp! Mycket bra egenskap) men har i bakhuvudet att jag faktiskt själv och blir rätt tjurig när jag förlorar på nämnda spel.
 
Min nya favorit inom skådespelare är Emma Stone, har fått ner några filmer med henne, gillar karaktärerna hon brukar ha. Så ikväll står ännu en Emma Stone film på schemat. Tror det blir Movie 43, men först ska jag slänga ihop lite middag. Får se vad vi slänger ihop idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela