ettalternativtliv.blogg.se

Min värld i sin enkelhet. Vad är egentligen normativt och vad är alternativt, ja det är en tolkningsfråga. Denna bloggen kommer handla om mig, en tjej på 29 år, Ensamstående till en tös född 2008 och till en liten som kommer i oktober. Jag är en kreativ individ med kli i fingrarna, och skapar i allt. Återanvänder, målar om tavlor och väggar.

To write or not to write.....

Publicerad 2016-09-27 06:25:54 i Allmänt,

 
 
Att skriva!
 
Har alltid älskat att skriva, allt från skönlitteratur till dagböcker osv, men jag har märkt att det inte tar allt för lång tid för att komma ifrån det. Ja menar, jag vet knappt var jag ska börja med ett vanligt brev. Man är väl skadad av alla år av msn och sms, kort och konsist. Med ett språk som är till störst del bara förkortningar och egenvalda ord som långt ifrån alla förstår.
Jag har aldrig haft tomt på ämnen att "störa mig på" eller helt enkelt prata om men nu sitter jag och funderar på om hurvida saker och ting är relevanta eller er. Har kanske lite med åldern att göra, som yngre sätter man gärna sig själv i centrum. Och man tror att andra också ser en så. Men nu vet jag att folk inte bryr sig. Om inte där finns en "intressant" story som man kan skvallra om. Nä den ålderna kommer man nog inte ifrån. Fjortis skvallret haha. Man väljer att se sanningen hos olika människor istället. Väljer bort dom som inte ger något bra till ens liv. Energitjuvar som egentligen bara letar efter att få igång nästa rykte, oavsett vem det gäller.
 
Fast det här med att skriva och så, det har ju säkert en del med att som yngre läste jag hela tiden. Nu "hinner" man inte. Det händer, som när 5 shades of grey böckerna kom ut, då läste jag. Men förr läste jag hela tiden.
Så det är väl antagligen något man borde se till att ta upp igen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela